Arçelik Siyah Orbital reklamı sizi de yanıltmasın !..


Görünüşlerin aldatıcı doğasının bir kurbanı da ben oldum. Öyle sanmıştım ama; Arçelik Siyah Orbital reklamındaki görüntü de ses de Melis Sökmen’e ait değilmiş. Yaptığım görüşmeler sonucu öğrendiğim üzere reklamda rol alan bayan Portekizli bir mankenmiş; adı Patricia de Oliveira. Bu arada reklam müziğinde duyduğumuz yorum da Melis Sökmen’e değil; bir başkasına aitmiş. Blogumuza gönderilmiş bir yorum, reklam müziğindeki yorumun Meltem Özcan’a ait olduğunu belirtiyor.

Bu düzeltmeleri yaptıktan sonra bir kez daha belirtmeli ki konuştuğum birçok insanın düşündüğünün tersine, reklamda gördüğünüz ve duyduğunuz kişi Melis Sökmen değil.

Ancak şu yorumumda ısrarlıyım:

Siyah bir buzdolabı ve siyah olmasa da melez bir kadının yüzü. Yani buzdolabının rengiyle yanındaki kişinin ten rengi arasında bir ilişki kurulmaya çalışılmış. İlginç bir transfer etkisi yaklaşımı. Masum da olsa insanlar ve renkler(i) üzerinden vurgu yapılıyor gibi geldi bana. Böyle bir reklam Amerika’da yayınlansa Afro-Amerikan kardeşlerimiz acaba nasıl bir tepki verirdi?

Reklam müziğine gelince ezgi zaten bilindik, yeni düzenlemesi gayet güzel; yorum da öyle; ama sözler zorlama olmuş.

Reklamda her şey siyah: Portekizli mankenin kıyafeti, Arçelik Siyah Orbital, arka plandaki perdeler… Bu arada meşhur Çelik’i siyaha boyamağı unutmuşlar… yoksa bir contrast mı yaratmak istediler?

Unutmadan bir de Eti Negro vardı… beyaz kremalı kakaolu bir bisküvi için uygun gibi duran; ama tüm uygunluğuna rağmen sakıncalı bir ad.

Belki de ülkemizin demografik yapısını göz önüne alındığında ben abartıyorumdur.

Not: Bir beyaz eşya olarak siyah bir buzdolabı… oldukça ironik… ama Arçelik Siyah Orbital’i beğendim… ancak ondan önce siyah ağırlıklı tasarıma sahip bir mutfağı olan evim olmalı…

Arçelik Siyah Orbital ve diğer Arçelik reklamları için buraya tıklayabilirsiniz…